درگز آنلاین - رئیس اداره راه و شهرسازی درگز گفت: اعتبارات قطره چکانی از مهم ترین موانعِ پیشرفت فیزیکی پروژه تونل محسوب میشود.

به گزارش درگز آنلاین ؛ “امین حاتمی” در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد : ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه تونل الله اکبر در محور درگز – کپکان دوغایی از سال ۹۱ تاکنون، عامه پسند نیست و اعتراض گسترده مردم درگز در پی داشته است‌.

وی افزود : مجموع طول پروژه ی ۸۵ کیلومتری در سه فاز تعریف شده است ، فاز نخست آن از درگز تا دو راهی داغدار به طول تقریبی ۱۲/۵ کیلومتر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، فاز دوم از دو راهی داغدار تا روستای گپی به طول ۱۴/۵ کیلومتر با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی و فاز سوم آن از روستای گپی تا دو راهی دوغایی به طول ۵۵ کیلومتر بدون پیشرفت فیزیکی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی درگز ادامه داد : در ضلع جنوبی ۹۰۰ متر حفاری و ۲۵۰ متر آن تحکیم و عملیات لاینینگ آن در حال انجام است ، در ضلع شمالی ۱۲۰ متر حفاری صورت گرفته و کل مسیر دارای سه دستگاه تونل به طول ۱۰۰ متری ، ۲۷۰ متری و ۳۷۵۰ متری تعریف شده است. قسمت اعظم پروژه به لحاظ هزینه و زمانبر بودن در قطعه سوم است که شامل همین سه دستگاه تونل به دلیل گذر از ارتفاعات الله اکبر و قلب پروژه محسوب می شود و بیشترین هزینه را هم همین قطعه دارد.

حاتمی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تمام توان و ظرفیت خود را به کار گرفته گفت : پیمانکار موسسه نصر قرارگاه خاتم سازندگی الانبیا(ص) ۲۷ میلیارد تومان طلبکار است ، در حالی که متوسط تخصیص اعتبار سالیانه پروژه چیزی در حدود ۳۰ میلیارد تومان است. در شرایط کنونی پیمانکار این قابلیت را هم دارد که در سال در این محور تا حدود ۲۵۰ میلیارد تومان عملیات راهسازی انجام دهد.

حاتمی خاطرنشان کرد : ان شاءالله با افتتاح این تونل مسیر ۱۵۰ کیلومتری فعلی به ۸۵ کیلومتر تقلیل می یابد و ۶۵ کیلومتر گردنه و مسیر پر خطر به لحاظ کمّی را از مسیر حذف می کند و باعث افزایش ایمنی ، کاهش مصرف سوخت ، زمان سفر ، و کاهش هزینه جابجایی و انتقال و ترانزیت کالا به مرکز شهرستان ، ترکمنستان ، آسیای میانه می شود.

امین حاتمی عنوان کرد : به منظور تسریع در پیشرفت فیزیکی تونل الله اکبر ، پیشنهاداتی از سوی کارشناسان راه و شهرسازی به نماینده و فرماندار شهرستان ارائه شد‌ه و به یاری خداوند سعی بر اینست که زمان بهره برداری از محور در آینده ای نه چندان دور به وقوع بپیوندد. از جمله این پیشنهادات این است که اجرای قطعه سوم به طول ۵۵ کیلومتر که مانند قطعه دوم زمانبر نمی باشد نیز در اولویت اجرا قرار گیرد تا دسترسی مردم منطقه میانکوه و خادمانلو به مراکز شهرستان قوچان و استان میسر گردد. اگر چه تصمیم گیرنده نهایی ، به عنوان متولی و ناظر پروژه اداره کل راه و شهرسازی است‌.

انتهای پیام /

پسندیدم(۱)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazpress.ir/Qiwym

  • منبع خبر : پایگاه خبری درگز آنلاین