درگز آنلاین - فرماندار درگز در استان خراسان رضوی گفت: آتش سوزی روز دوشنبه در نقطه صفر مرزی لطف آباد این استان با کشور ترکمنستان به طور کامل مهار شد.

به گزارش درگز آنلاین ؛ علی فراهی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز در محدوده گمرک مرزی آرتیق ترکمنستان مقابل پایانه مرزی لطف آباد در اثر خطای انسانی آغاز شد که به دیگر نقاط گسترش یافت.

وی ادامه داد: با گسترش آتش به سوی نقطه صفر مرزی و محدوده پایانه مرزی لطف آباد، این منطقه تخلیه شد و نیروهای آتش نشانی با هماهنگی مرزبانی وارد عمل شده و با کندن علفهای خشک و هرز در محدوده مرزی دو کشور از گسترش آتش به سوی گمرک لطف آباد جلوگیری نمودند و سرانجام آتش در محدوده خاک ایران بدون مصدوم و خسارت ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه مهار شد.

فرماندار درگز گفت: نیروهای آتش نشانی این شهرستان با یک دستگاه خودرو آتش نشانی برای کمک به خاموش کردن آتش در منطقه مرزی آرتیق نیز وارد عمل شده و اقدام به خاموش کردن یک کانتینر حامل گوگرد نموده و از انفجار آن جلوگیری کردند.

روزانه حدود ۶۰ دستگاه کامیون در قالب ترانشیپمنت کالا در مرز لطف آباد اقدام به جابه‌جایی بار و کالا در این مرز می کنند.

پایانه  لطف آباد درگز پس از ۹ ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا ۱۳ آذر ماه پارسال بازگشایی شد.

گذرگاه مرزی “لطف‌ آباد” شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و فاصله این پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر است.

شهرستان کوهستانی درگز با ۷۴ هزار نفر جمعیت در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

انتهای پیام /

 

پسندیدم(۵)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/Nl7OD

  • منبع خبر : ایرنا ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، IRNA