رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی از رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان درگز و هشت هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش درگز پرس ؛ غلامعلی صادقی، رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی از رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان درگز و هشت هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان مرزی درگز دارای دو رودخانه دائمی به نام‌های درونگر و زنگلانلو است که نظارت و نگهداری و حفظ حریم و بستر رودخانه‌های مذکور از وظایف ذاتی اداره منابع آب شهرستان درگز است.
رییس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به عکس‌های هوایی منطقه در سال‌های اخیر به لحاظ بی توجهی و عدم نظارت کافی مسئولان شاهد تصرفات، ساخت و ساز و کشت و کار‌های فراوانی در حریم و بستر رودخانه‌های مذکور بوده ایم که این موضوع موجب نارضایتی شهروندان طبیعت دوست و گردشگران شده بود.
وی افزود: در ابتدای سال ۱۳۹۹ با ورود دستگاه قضایی و بازدید‌های میدانی همراه مسئولان مربوطه از منطقه رودخانه زنگلانلو موضوع در دستور کار قرار گرفت که نهایتا جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در همین خصوص تشکیل و در جهت رفع تصرفات و قلع و قمع مستحدثات مصوباتی به تصویب رسید.
صادقی اظهار کرد: نهایتا با تدابیر اتخاد شده توسط دادگستری شهرستان درگز، ۱۵ هکتار از اراضی منطقه در حریم و بستر رودخانه بازگشایی و همچنین حدود ۸ هکتار از اراضی ملی مربوطه به منابع طبیعی نیز در منطقه رفع تصرف شد.

انتهای پیام /

منبع : میزان

پسندیدم(۳)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/8tITm

  • منبع خبر : میزان