درگز آنلاین - جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دولت های فدرال و محلی (ایالتی) کشورش پیشنهاد کرده که به شهروندانی که واکسن ضد ویروس کرونا دریافت می کنند، ۱۰۰ دلار پاداش بدهند که پیش از این در شهر نیویورک اجرا شده است.

به گزارش گروه بین الملل درگز آنلاین به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ نرخ واکسیناسیون در ایالات متحده به رغم برخورداری از واکسن های متعدد، متنوع و رایگان، به علت انتشار پیام های ضد تزریق واکسن و اطلاعات ضد نقیض و مبهم و در نهایت تشدید بی اعتمادی عمومی به نیات رهبران آمریکا و همچنین تردید نسبت به کیفیت واکسن ها، پائین تر از دیگر کشورهای برخوردار جهان قرار دارد.

وزارت خزانه داری (دارایی) ایالات متحده نیز اعلان کرده که دولت ها مجاز به برداشت از بودجه فدرال برای پرداخت این مبلغ هستند.

بایدن تصمیم ها و تدابیر تازه ای را برای مهار گسترش افسارگسیخته کووید – ۱۹ و گونه تازه دلتای آن در کشورش اعلان کرده که میلیون ها تن از کارکنان دولت فدرال، پیمانکاران و شهروندان شاغل در بخش خصوصی را در برمی گیرد. بر اساس شیوه نامه های تازه، همه کارکنان غیرنظامی دولت فدرال و پیمانکاران شاغل آن باید یا به صورت کامل واکسن دریافت کرده باشند یا در هنگام کار ملزم به استفاده از ماسک، حفظ فاصله از دیگر کارکنان و بازدیدکنندگان، اجرای تست های هفتگی یا دوهفتگی و رعایت محدودیت ها در سفرهای رسمی هستند.

نزدیک به ۲ میلیون کارمند دولت فدرال و میلیون ها تن از کارکنان پیمانکاران فدرال، مشمول این الزامات می شوند، اما شامل نزدیک به ۶۵۰ هزار کارکنان دائم یا موقت اداره پست آمریکا نمی شود. بر اساس بررسی سال ۲۰۱۷ دولت آمریکا سه میلیون و ۷۰۰ هزار پیمانکار دارد اما مشخص نیست اکنون چه تعدادی در ساختمان ها و اماکن فدرال سرگرم کار هستند.

بایدن همچنین خواستار استقرار دستکم یک درمانگاه واکسیناسیون در مدارس هر بخش در هفته های آتی برای تزریق واکسن به دانش آموزان شده و اعلام کرده که حتی در صورت افزایش مبتلایان کرونا در سراسر کشورش،  همه مدارس باید در پاییز برای برگزاری کلاس های حضوری، بازگشایی شوند.

بایدن همچنین با اشاره به بودجه نزدیک به ۲ تریلیون دلاری طرح امداد و نجات آمریکا که به مدارس اجازه می دهد سامانه های تهویه بهتری تهیه کنند، گفت: نزدیک به ۹۰ درصد از مربیان و کارکنان مدارس و بر اساس داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، تقریباً ۱۰ میلیون آمریکایی بین سنین ۱۲ تا ۱۸ واکسن دریافت کرده اند.

به دنبال شیوع ویروس سویه دلتای کرونا در آمریکا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها روز سه شنبه گذشته با به روزرسانی شیوه نامه خود برای مدارس،  همه شهروندان بالای ۲ سال را تشویق کرد حتی در صورت دریافت کامل واکسن،  از ماسک استفاده کنند.

سخنرانی بایدن در حالی بیان شد که گسترش سریع نوع دلتا ویروس کرونا، باعث افزایش شمار مبتلایان در سراسر آمریکا  و نگرانی فرمانداران ایالت ها شده است.

انتهای پیام /

پسندیدم(۳)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/0RU5g

  • منبع خبر : ایرنا ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، IRNA