درگز آنلاین - چهارمین روز مذاکرات وین، رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای هیأت‌های مذاکره‌کننده در وین در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یافت و متون پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در جلسات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش درگز آنلاین ، به نقل از خبرنگار اعزامی ایرنا، دیروز (پنجشنبه) در دو نوبت صبح و عصر دیدارهایی میان علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی و رؤسای سه هیأت اروپایی انجام گرفت.

همچنین کارگروه‌های رفع تحریم و موضوعات هسته‌ای نیز عصر پنجشنبه  با حضور هیأت‌های کارشناسی ایران و ۱+۴ تشکیل جلسه دادند. در این جلسات در خصوص متون و پیشنهادات مطرح‌شده از جانب ایران گفت‌وگو انجام گرفت.

علاوه بر این، امروز دیدار دوجانبه‌ای نیز میان علی باقری رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شد. در این دیدار، رئیس هیأت مذاکره‌کننده کشورمان ضمن تأکید بر ادامه همکاری فنی جمهوری اسلامی ایران با آژانس، ایفای نقش مثبت و سازنده این نهاد را خواستار شد.

باقری پس از این دیدار در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگوهای مثمر ثمری با هدف تداوم همکاری‌های فنی میان ایران و آژانس داشتم. وی افزود: تاکید کردم که ایران مصمم است که به مشارکت فعالانه و مثبت در گفت‌وگوها در وین ادامه دهد و آژانس می‌تواند نقش فنی مثبتی ایفا کند.

پس از تحویل متن پیشنهادی ایران به گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا، شنیده‌ها از احتمال برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه (۱۲ آذر) حکایت دارد. گزارش‌ها حاکیست که این نشست به درخواست طرف  اروپایی برای بازگشت به پایتخت‌ها و بررسی متن پیشنهادی ایران مطرح شده است.

انتهای پیام /

پسندیدم(۰)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/3R8CA

  • منبع خبر : ایرنا ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، IRNA