درگز پرس - رییس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش اعلام کرد که در مراسم تحلیف جو بایدن حضور نخواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل درگز پرس ؛ به نقل از شبکه سی ان ان، رییس جمهوری آمریکا تایید کرد که وی در مراسم انتقال قدرت صلح آمیز به جو بایدن رییس جمهوری منتخب شرکت نخواهد کرد.

ترامپ در پیام توییتری نوشت: خطاب به تمام افرادی که درخواست کرده اند، من در ۲۰ ژانویه (اول بهمن) در مراسم تحلیف حضور نخواهم داشت.

شب گذشته ترامپ برای اولین بار علناً پذیرفت که در برابر بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری شکست خورده و اذعان داشت که انتقال قدرت اکنون در جریان است.

ترامپ در بیانیه ای با تکرار ادعای تقلب در انتخابات گفت: حتی با وجودی که تماما مخالف نتیجه این انتخابات هستم و واقعیات صحت حرف های من را ثابت می کند، با این حال پیرو قانون روز ۲۰ ژانویه قدرت را واگذار می کنم.

وی افزود: همواره گفته ام که به مبارزه مان ادامه می دهد تا مطمئن شویم که تنها آرای قانونی شمارش شود. اگرچه این مساله معرف پایان عالی ترین دوره نخست در تاریخ ریاست جمهوری است، اما آغازگر مبارزه ما برای بازگرداندن عظمت دوباره به آمریکاست.

جو بایدن برخلاف تلاش برخی طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، روز چهارشنبه با کسب ۳۰۶ رای الکترال کالج و با تایید کنگره، به طور رسمی به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا اعلام شد.

انتهای پیام /

پسندیدم(۲)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/g5JGC

  • منبع خبر : سی ان ان / CNN