درگز آنلاين - حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه در سفر به باکو با الهام علی‌اف رییس جمهور آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد، دیداری که در آن علی اف تبادلات هیات های دیپلماتیک را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش درگز آنلاین به نقل از ایرنا، علی اف در این دیدار با اشاره به این که این نخستین سفر وزیر امور خارجه ایران به جمهوری آذربایجان است ، مصادف بودن این سفر با پایان سال جاری میلادی را از لحاظ بررسی برنامه فعالیت مشترک دو کشور برای سال آتی مهم خواند .
رییس جمهوری آذربایجان با تاکید بر این که با همتای ایرانی دیدار صمیمانه در عشق آباد در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی داشت ، گفت ،در آن دیدار بار دیگر شاهد آن شدیم که همه فرصتها برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور فراهم است.
علی اف افزود: در دیدار با رییس جمهوری ایران در عشق آباد، دوستی و برادری ایران و جمهوری آذربایجان بار دیگر تایید و بر ضرورت برداشتن گامهای بیشتری برای توسعه روابط در همه حوزه‌ها ی سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت .
علی اف در بخشی از سخنان خود با اشاره به چند دیدار وزیران امور خارجه ایران و آذربایجان و با تاکید بر ضرورت چنین تماس های تنگاتنگی،گفت ، این دیدارها اهمیت عملی دارد .
وی افزود : دستور کار همکاری دوجانبه ایران و آذربایجان گسترده تر است و اطمینان دارم که این همکاری فی‌مابین نتایج خوبی خواهد داشت.
حسین امیر عبداللهیان نیز در این دیدار سلام سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری ایران را به رییس جمهور آذربایجان ابلاغ کرد .
وی دعوت رییس جمهوری ایران از همتای آذربایجانی خود در دیدار عشق آباد برای سفر به تهران را خاطرنشان کرد و این دیدار روسای جمهوری آذربایجان و ایران در پایتخت ترکمنستان و مذاکرات انجام گرفته در آن را نقطه عطف و تحرک جدی در روابط دو کشور دوست و برادر دانست .
وزیر امور خارجه ایران امروز برای سفر یک روزه وارد باکو  شد و در این سفر قرار است همچنین با همتای آذربایجانی و نیز رییس مجلس آذربایجان دیدار کند.

انتهای پیام /

پسندیدم(۲)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/YwSOu

  • منبع خبر : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / IRNA