درگز پرس - معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به کاهش اختلافات در مذاکره گفت: چند موضوع کلیدی وجود دارد که باید حل شود و الان وقت آن است که مجددا به پایتخت‌ها رجوع کنیم تا مشورت‌های آخر صورت بگیرد و بعد مذاکرات را ادامه می دهیم.

به گزارش درگز پرس ، به نقل از ایرنا؛ «سیدعباس عراقچی» رییس هیات ایرانی مذاکره کننده در وین درباره تازه‌ترین تحولات این مذاکرات گفت: پس از پایان دو هفته مذاکرات نشستی برای جمع بندی خواهیم داشت و سپس هیات‌ها مجدداً برای مشورت به پایتخت‌ها مراجعه خواهند کرد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین با بیان اینکه در طول دو هفته گذشته و دور چهارم مذاکرات پیشرفت‌های خوبی انجام شده است؛ توضیح داد: چند موضوع کلیدی باقی مانده است که نیاز به بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها دارد و امیدوار هستیم در جریان چند روز آینده صورت گیرد و در دور بعدی مذاکرات بتوانیم درباره این مسائل هم به جمع‌بندی برسیم.

این دیپلمات ارشد خاطرنشان کرد: در همه سطوح مذاکرات و دیدارها فشرده انجام شد؛ بین هیات‌های مختلف در سطوح کارشناسی، در سطح بنده مذاکرات دو جانبه و چند جانبه داشتیم. در طول این بحث‌ها تلاش کردیم که درباره موضوعات مورد اختلاف به جمع بندی برسیم،  اختلافات را یا رفع کنیم یا هر چه کمتر کنیم و نتیجه این است که در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم.

عراقچی افزود: چند موضوع کلیدی وجود دارد که باید حل شود و روی بقیه موارد توافق وجود دارد، روی متن‌ها نگارش خوبی صورت گرفته و لذا الان وقت آن است که رجوع مجدد به پایتخت‌ها داشته باشیم و مشورت‌های آخر صورت بگیرد و بعد مذاکرات را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام /

پسندیدم(۱)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/77xtk

  • منبع خبر : ایرنا ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، IRNA