درگز پرس : همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری ، یک کشاورز در اقدامی درختان بسیاری را در روستای شیلگان از توابع بخش لطف آباد شهرستان درگز قلع و قمع کرد.

درگز پرس – روستاهای حصار و شیلگان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که در نوار مرزی با ترکمنستان واقع شده اند در سال های اخیر پوشش گیاهی قابل توجهی را از دست داده و حفظ ، احیای آن را به مراتب میتوان در زمان کنونی از الزامات برشمرد.
سهم هر یک از ما در به حداقل رساندن عواملی که تیشه به ریشه درختان میزنند چیست ؟ آیا وظایف خود را به نحو احسن انجام میدهیم ؟ چقدر احساس تکلیف میکنیم ؟ بی تفاوتی ما راه به کجا میبرد ؟
به گفته برخی از کشاورزان این منطقه ، در فصل تابستان کمتر جایی را پیدا میکنید که فقط چند دقیقه از سایه ی آن بهره ببرید.
اینجا اگر پوشش گیاهی پراکنده ای داشت حالا باید به عنوان یک بیابان از آن یاد کرد.
مطابق ماده ۵۹ قانون جرایم منابع طبیعی و محیط زیست ؛ بريدن، ريشه كن كردن، سوزانيدن نهال، درخت، درختچه و بوته، كت زدن يا پي زدن تيغ زدن و آتش افروختن در تنه درختان جنگلي و همچنين سربركردن (قطع تاج درخت) ، پوست كندن، شاخه زني، سرشاخه زني، شكستن، تهيه چوب، هيزم، ذغال و محصولات فرعي از درختان و بوته ها ي واقع در عرصه‌هاي منابع طبيعي و امحاء و تخريب و تغيير سازه‌ها و حصارکشی و … بدون اخذ مجوز از سازمان ممنوع و مرتكب علاوه بر جبران خسارت وارده و پرداخت جزاي نقدي و همچنین تکرار آن به سه تا نه ماه حبس تعزيری نيز محكوم میشود.
مخاطب درگز پرس تصاویری از قلع و قمع درختان در اراضی کشاورزی روستای شیلگان از توابع بخش لطف آباد شهرستان درگز ارسال کرده که در ادامه می بینید.

انتهای پیام /

 

پسندیدم(۶)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/aexsh

  • نویسنده : سجاد شربتی
  • منبع خبر : درگز پرس