روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درگز نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد. به گزارش درگز آنلاین دکتر حامد شمس سرپرست شبکه دامپزشکی درگز گفت : با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش فعالیت کنه‌ها، خطر ابتلا به بیماری منتقله ناشی از فعالیت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند که […]

اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :


روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان درگز نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد.

به گزارش درگز آنلاین دکتر حامد شمس سرپرست شبکه دامپزشکی درگز گفت : با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش فعالیت کنه‌ها، خطر ابتلا به بیماری منتقله ناشی از فعالیت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند که یکی از این بیماری‌های مشترک بیماری تب کریمه کنگو است.

دکتر حامد شمس با اشاره به اینکه مخزن ویروس در طبیعت اصولاً کنه‌ها هستند و گاو، گوسفند، بز و خرگوش نیز به عنوان مخزن مطرح هستند، افزود: این ویروس از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات فرد بیمار و لاشه حیوان آلوده ) انتقال به قصاب‌ها و سلاخ‌ها ) به فرد سالم انتقال می‌یابد.

شمس در ادامه خاطر نشان کرد: بهترین راه برای جلوگیری از انتقال این بیماری از گوشت به انسان ذبح دام ها در کشتارگاه است .

دکتر شمس در پایان بیان کرد: شهروندانی که در خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش های بهداشتی شامل دستکش، عینک و ماسک اقدام به کشتار دام کرده و افرادی که گوشت تازه تولید شده در خارج از کشتارگاه را تهیه می کنند بیشتر از سایر افراد در معرض این بیماری قرار دارند.

گفتنی است تب کریمه کنگو بیماری ویروسی حاد تب‌دار و خونریزی دهنده‌ای است که مهم‌ترین ناقل ویروس این بیماری کنه ها هستند.

انتهای پیام /

پسندیدم(۵)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/3cgxV

  • منبع خبر : دامپزشکی درگز