مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از مهار اتش سوزی در اراضی جنگلی و تفرجگاه «چهلمیر» شهرستان درگز خبر داد.

تورج همتی از آتش سوزی محدود در اراضی جنگلی  و مرتعی تفرجگاه چهلمیر شهرستان درگز خبر داد.

به گزارش درگز آنلاین همتی در تشریح این خبر افزود: با تلاش سه  ساعته محیط بانان پارک ملی تندوره ، همکاری نیروهای مردمی روستای تاج الدین و تعدادی از دوستداران محیط زیست آتش سوزی اراضی جنگلی و مرتعی تفرجگاه چهلمیر در روز جمعه گذشت اطفاه شد .
همتی در خصوص این حادثه گفت: در پی سهل انگاری تعدادی گردشگر که در کنار بوته های خشک اقدام به افروختن آتش کردند  ، آتش به سرعت به مرتع متراکم پارک سرایت و باعث از بین رفتن حدود دو هکتار از پوشش جنگلی و مرتعی تفرجگاه شد .
مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی توضیح داد: پس از دریافت خبر آتش سوزی تعدادی از محیط بانان با همکاری تعدادی از اهالی روستای «تاج الدین» و عده ای از تفرجگران دوستدار طبیعت بلافاصله خود را به موقعیت آتش رسانده و با امکانات در اختیار پس از سه ساعت تلاش بی وقفه موفق به مهار کامل آن شده  و از پیشروی آتش به سمت حساس پارک ملی« تندوره» جلوگیری کردند.
وی افزود: اتش نشانی درگز نیز پس از هماهنگی لازم با فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان درگز با اعزام دو نفر نیرو و خودروی آتش نشانی به پشتیبانی محیط بانان آمده و با پاشیدن آب برروی بقایای آتش و همچنین برخی درختان سوخته بطور کامل آتش را اطفا کردند.
همتی گفت: با بارش‌های مناسب صورت گرفته در بهار امسال ، پوشش گیاهی متراکم ایجاد شده بویژه در پارک ملی تندوره مستعد آتش سوزی شده است که عامل انسانی نقش ویژه ای تا کنون در بروز این حوادث داشته است که تقاضای ما از  تمامی  مردم و تفرجگران این است که ضمن رعایت اصول ایمنی و محیط زیستی در موقع حضور در تفرجگاه‌ها به منظور حفظ محیط زیست و استفاده  همیشگی از این مواهب الهی توجه لازم را در طبیعت داشته باشیم تا از حوادث اینچنینی جلوگیری شود.

 

انتهای پیام /

پسندیدم(۷)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/TNuVQ

  • منبع خبر : مهر