نشست خبری رییس پلیس فتا شهرستان درگز با اصحاب رسانه و خبرنگاران با موضوع " پویش مردمی و پیشگیرانه کودکان سایبری" در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش درگز پرس ؛ “ستوانیم رسولی” در این نشست هم اندیشی افزود : این رزمایش با هدف آموزش و ارائه راهکارها در جهت ارتقاء امنیت و کاهش آسیب های فضای مجازی کاربران است.

وی افزود : طبق آخرین آمار ارائه شده تعداد ۴۲ میلیون کاربر در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های پرمخاطب فعالیت دارند و میزان جرایم رایانه آن در مقایسه با سال گذشته و در ۱۰ ماهه سال جاری به میزان ۴۰ درصد افزایش داشته و همین موضوع اهمیت استفاده از رمزهای تایید دو مرحله ای را بیش از پیش کرده است.

وی تصریح کرد : چنانچه کاربران فضای مجازی از سواد کافی در استفاده از فضای مجازی برخوردار نباشند ممکن است در برخی موارد تبعات جبران ناپذیری برای آن ها داشته باشد همانگونه که در مواردی شاهد انتشار فایل های شخصی از گوشی های تلفن همراه به دلیل ناآگاهی کاربران از ایجاد رمزهای عبور هستیم.

رییس پلیس فتا درگز در خاتمه با تاکید بر تعامل و همکاری با رسانه های شناسنامه دار و ثبت شده افزود : در حال حاضر ۱۴ پایگاه اطلاع رسانی در فضای مجازی شهرستان فعالیت دارند و عملکرد آنها به طور مستمر رصد میشود و در صورت نیاز شهروندان میتوانند انتقادات و پیشنهادات و همچنین گزارشات مجرمانه سایبری را با سایت cyberpolice.ir و یا کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان درگز در میان بگذارند.

انتهای پیام /

پسندیدم(۲)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/bRVOL

  • منبع خبر : درگز پرس