فرماندار درگز گفت : امروز ۱۱ آذر ماه گذرگاه مرزی و گمرک لطف‌آباد در جوار کشور جمهوری ترکمنستان واقع در شمال خراسان رضوی پس از حدود 9 ماه توقف فعالیت ناشی از بحران جهانگیر شیوع ویروس کرونا، بازگشایی شد.

به گزارش درگز پرس ؛  “علی فراهی” به خبرنگار ایرنا گفت : با این وجود هنوز پایانه مرزی لطف‌آباد مجوز خروج از مرز را برای ناوگان باری صادر نکرده ولی واحد گمرک فعال و آماده پذیرش است.
وی ادامه داد: امروز تاکنون هیچ کامیونی برای عبور از مرز لطف‌آباد با مدیریت این پایانه مراجعه نکرده و بر این اساس بطور عملی هنوز هیچگونه خروج از این گذرگاه مرزی ایران و ترکمنستان صورت نگرفته است.
فرماندار درگز گفت: فعلا درخواستی برای انتقال کالا و رفت و آمد ناوگان باری خودرویی در پایانه مرزی لطف‌آباد ارائه نشده لذا فرایند عبور مرزی کامیونها احتمالا در صورت وجود درخواست، به فردا موکول می‌شود.
سخنگوی سازمان گمرک نیز امروز اعلام کرد: جمهوری ترکمنستان ورودی “مرز آرتیق” خود را پس از ماهها برای پذیرش کامیونهای ایرانی بازگشایی کرد.
سید روح‌الله لطیفی افزود: بنابر درخواست طرف ترکمن از امروز امکان انتقال کالاهای تجاری از ایران به روش “ترانشیپمنت” با استفاده از خودروهای کشنده میسر شده است.
وی گفت: بر همین اساس با هماهنگی صورت گرفته از امروز ۱۱ آذر ماه این روش به صورت آزمایشی اجرا و رفت و آمد در نقطه مرزی لطف‌آباد ایران و آرتیق ترکمنستان انجام می‌ شود.

*انتهای پیام /

پسندیدم(۱۰)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/eo2nk

  • منبع خبر : ایرنا