درگز آنلاین - وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت : جهش گردشگری داخلی در دوران پساکرونا قابل پیش‌ بینی و قطعی است.

به گزارش درگز آنلاین ، علی اصغر مونسان جمعه‌ شب در حاشیه آیین افتتاح یک هتل چهار ستاره در مشهد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیار خوش‌بین هستیم که با توسعه و گسترس واکسیناسیون در کشور و بویژه با ورود واکسن‌های ایرانی، وزارت بهداشت موفق به افزایش واکسیناسیون شود و به این ترتیب در ماه‌های آینده با محدود شدن شیوع کرونا در کشور اجازه پیدا کنیم فعالیت‌های حوزه گردشگری را به حالت عادی بازگردانیم.

وی با بیان اینکه تمهیدات خوبی برای پساکرونا اندیشیده شده است، ادامه داد: مردم به اندازه کافی مطالبه سفر را دارند ولی به دلیل محدودیت های فعلی سفرهایشان را محدود کرده‌اند که به محض اعلام اجازه سفر، شاهد اوجگیری گردشگری داخلی خواهیم بود.

وزیر گردشگری اظهار کرد: کشور در بخش گردشگری خارجی نیز به شدت از ناحیه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌ است به طوری که در سال گذشته تنها ۵۰۰ هزار گردشگر وارد کشور شدند و حال آنکه تا قبل از شیوع کرونا سالانه میزبان بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی بودیم و این روند همچنان صعودی بود.

مونسان ادامه داد: بنابراین بازگشت به آن سطح از گردشگری خارجی و گرفتن سهم واقعی‌مان از بازارهای جهانی بسیار سخت است اما برای این امر برنامه داریم و به محض اجازه صدور روادید، آماده آغاز فعالیتها در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی گردشگری، ایران را جزو اعضای موفق در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی دوران کرونا شناخته است، گفت: به محض باز شدن مرزها، آماده میزبانی آن دسته از گردشگران خارجی هستیم که ۲ دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

مونسان در ادامه با بیان اینکه در دوران دولت دوازدهم ۱۷۵ پروژه در حوزه های سه گانه کاری این وزارتخانه به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: هم اکنون ۲۴۱ طرح گردشگری در استان خراسان رضوی با ۵۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست که نشان از اهمیت این منطقه برای گردشگری کشور و بویژه گردشگری مذهبی دارد.

وی افزود: مشهد مقدس یکی از بهترین کیفیتهای خدمات هتلی کشور را دارد و خوشبختانه با تایید وزارت بهداشت، رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی هتلهای کشور در سطح مطلوب و قابل قبولی انجام شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر ۲ روزه خود به مشهد مقدس ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) با تعدادی از مدیران و مسوولان استان خراسان رضوی دیدار خواهد کرد.

مونسان که امروز هتلی چهار ستاره را در مشهد افتتاح کرد، فردا علاوه بر زیارت مضجع شریف رضوی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار می کند.

انتهای پیام /

پسندیدم(۱)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/QLsxy

  • منبع خبر : ایرنا ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، IRNA