درگز آنلاین - در تازه ترین اقدامی که نماد تقابل رسانه ها و پلتفورم های فضای مجازی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا است، یوتیوب ویدئویی از سخنرانی ترامپ را از حساب کاربری اتحادیه محافظه کاران آمریکا حذف کرد.

به گزارش گروه بین الملل درگز آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز نوشت یوتیوب اجازه نداد این گروه محافظه  کار سخنرانی  ترامپ در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران (CPAC) را به صورت زنده پخش کند.

مت شِلاپ رئیس اتحادیه محافظه کاران آمریکا گفت این گروه مطلع شده که حساب کاربری اش در یوتیوب برای هفت روز به دلیل انتشار ویدئویی از سخنرانی ترامپ مسدود شده است. در این سخنرانی ترامپ اعلام کرد که علیه گوگل و یوتیوب شکایت کرده است.

حذف دسترسی اتحادیه محافظه کاران آمریکا به حساب کاربری اش در یوتیوب برای به اشتراک گذاشتن ویدئوها به این معنی است که این اتحادیه که اداره کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران را برعهده دارد نمی تواند سخنرانی های ترامپ یا دیگر محتواهای تولیدی را از بخش دوم کنفرانس سالانه اقدام سیاسی محافظه کاران در دالاس که این هفته برگزار می کند آپلود کند.

شلاپ گفت مشخص است که یوتیوب کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران را سانسورکرد زیرا ما از ترامپ در شکایت از شرکت های بزرگ فناوری حمایت می کنیم. این مصداق دیگری از اقدام شرکت های بزرگ فناوری در سانسور محتواهایی است که با آن موافق نیستند تا مواضع سیاسی را به نفع خود تغییر دهند.

این گروه در بیانیه خود نوشت: اتحادیه محافظه کاران آمریکا بر این باور است که یوتیوب از تحقیقات پزشکی قوی که توسط مرکز بیماری های عفونی و سلامت شهری اسمیت و مرکز پزشکی بارناباس انجام داده است ناراضی است. ترامپ در ویدئویی که یوتیوب آن را حذف کرد گفت پزشکان و گروه های پزشکی از استفاده از این پلتفورم اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن درمان هایی همچون هیدروکسی کلروکین محروم شده اند… تازه ترین تحقیقات نشان می دهد که این دارو در مبارزه با ویروس کرونا موثر است.

یوتیوب پلتفرم سرویس اشتراک ویدئو و دومین وبگاه پرطرفدار جهان پس از گوگل و پیش از فیس‌بوک و بزرگترین شاخهٔ گوگل است که در نوار ابزار این وبگاه دیده می‌شود.‌

اتحادیه محافظه کاران امریکا گفته است جانبداری و تعصبات سیاسی گوگل بشدت بر تعاریف یوتیوب درباره «اطلاعات غلط» تاثیر گذاشته است و این غول فناوری جهان را به جانبداری از باورهای سیاسی مدیران گوگل و در تضاد با حق آزادی بیان کاربران گوگل متهم کرده است.

ترامپ از زمان روی کار آمدنش رویکرد تقابلی با رسانه ها را در پیش گرفته بود و با وجودی که توئیتر در روزهای حضورش در کاخ سفید ابزار محبوبی برای پیام رسانی محسوب می شود در مقطعی با توئیتر نیز در افتاده است. ترامپ اساسا رسانه های منتقد خود را  منتشر کننده اخبار جعلی و دشمن مردم توصیف کرده است و وعده داده از مدیران توئیتر، فیس بوک و گوگل شکایت خواهد کرد.

انتهای پیام /

پسندیدم(۲)نپسندیدم(۰)
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
اشتراک گذاری از درگز آنلاین :
لینک کوتاه: http://dargazonline.ir/z3hJq

  • منبع خبر : ایرنا ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، IRNA